چهارشنبه، شهریور ۱۷، ۱۳۸۹

مدینه فاضله!!!

من از جمله ادمایی هستم که ترجیح میدم فکر کنم خدا هست و بعد بمیرم و ببینم نیست نبوده البته این یه استدلال شاید احمقانه باشه اما با این فکر راحت تر هستم
اما اما ...

اما یه موقع هایی که میشنوم فلان جا سیل اومده یا زلزله یا طوفان شده یا رعد و برق و اتشفشان جان چند نفر رو گرفته و کلی ادم بی خونه و سر پناه شدن کلا وقتی یه خشم طبیعت؟ اتفاق میوفته حالا هر جای دنیا که باشه فکر میکنم اخه اگه خدایی هم هست از جون ادما چی می خواد واسه چی اینجوری همه چیزو تو یه چشم بهم زدن داغون میکنه اگه این خدا هست همونی که فکر می کنم خیلی هم مهربون و بخشنده هست پس این چه بامبولی هست که سر مردم در میاره

یه موقع هایی که یکی دعا میکنه که خدایا همه مریضا رو شفا بده یا همه گرفتارا رو ازاد کن ته دلم به این ارزو میخندم و باور دارم اگه همه مریضا خوب شن اگه غمی نباشه مشکل و گرفتاری نباشه که دنیا دنیا نمیشه

خوب تصور دنیای متفاوت از این جهنمی که هستیم واسم سخت که چه عرض کنم غیر قابل باور هست دور از ذهن نشدنی ناممکن

یعنی اونقدر اینجا همه این مصیبتها و بلاها تکراری و هر روزه شده که جز لاینفک دنیا شده واسم و اینکه بخوام فکر کنم که دنیای دیگری هست که توش نه درد هست نه مرض و بیماری نه سیل و زلزله نه سرما و نه گرمای بیش از حد نه گرسنگی مفرط نه جنگ و خونریزی احمقانه ترین فکر ممکن برای منی که مبتنی بر شواهد حرف میزنم و 2 دو تا کردن توی همه مسائل زندگیم وجود داره و هر چیزی رو با منطق و عقل و خط کش واقعیت می سنجم مسخره و خنده داره

گاهی که بچه های سیاه پوست افریقایی ماراسموسی یا کواشیورکور رو میبینم وقتی استرالیا و پاکستان سیل زده و امریکای طوفانی رو میبینم وقتی زلزله بم رو دیدم و ... از هر لاییکی بی خدا تر میشم و میگم اینه دنیا همینه همین جا مگه امکان داره جایی باشه

اگه هست چه احمقانه ما روملعبه دست خودش کرده ما رو عروسک خیمه شب بازی کرده راحت دستمون رو قطع میکنه پامون رو میکنه یه گوشه تنها پرتمون میکنه و اگه بگی چرا میگه خودم افریدم مال خودمی دلم می خواد

خوب راستم میگه یه بچه هم وقتی مالک یه عروسک باشه یا یه ماشین یا هر شئ هر بلایی بخواد سرش میاره چون مال خودشه خودش خریدتش

چون مالک هستی میتونی خونتو خراب کنی چون مالک هستی می تونی ماشینتو پرت کنی تو دره

خوب اونم مالک ما مالک جسم روح پول زن شوهر بچه زندگی ما هست پس میتونه هر کاری خواست بکنه ؟؟؟!!!!

گاهی فکر کردن به اینکه زندگی همینه با تمام لجنها کثافتها درد و غصه ها رنجا زجرا عذاب ها حوادث و بلایای طبیعی؟! میتونی تحملش کنی میتونی چشمتو رو بعضی چیزا ببندی میتونی نگاه کنی اما نبینی بشنوی اما گوش نکنی میتونه ساده رد شی یا نه خط خطی و ناراحت اما بگذری و بگی این نیز بگذرد یا اه بکشی و بگی بیچاره بیچاره ها بگی اخی بگی طفلی ها

اره میشه گذاشت و گذشت و کم کمک بشی یه سنگدل یه بی احساس یه بی رحم اما بجاش راحت تر زندگی کنی هر روز اشک تو چشمت وول نخوره هر روز اعصابت داغونتر نشه هر روز ناامید تر نشی یواش یواش نری به سمت خودکشی از بس نتونی تحمل کنی از بس دردت بیاد از درد دیگرون و این تو نیستی که بتونی کمکی کنی و اونی که میتونه انگار خوابه یا داره مدام تگری میزنه یا شایدم با حوری و پری های بهشتیش؟ رفته ددر دودور عشق و حال !!!

تو این روزا تو این زمونه تو این دنیا باید بی خیال باشی بیخیال بنی ادم اعضای یکدیگرن بی خیال انسانیت ادمیت

تو حتی اگه خیلی ادم خوبی باشی بدی نکنی به هیچ احدی پا روی مورچه نذاری عادل باشی با انصاف باشی حلال و حروم بکنی دروغ نگی غیبت نکنی دشمنی نکنی بانی خیر باشی پیوند دهنده باشی و هر کاری که از نظر تمام اصول و اخلاق بشری هماهنگ باشه تو اگه به معنای واقعی کلمه جدا از دین و مذهبت انسان باشی ادم باشی باز هم... باز هم اگه همه این جوری باشن خوب با بیماری چه میکنن با انواع و اقسام مرض ها با حوادث و بلایای طبیعی با بی ابی کم ابی با سیل با قحطی با زلزله با اتشفشان ها با چه و چه و چه که از کنترل ما خارج است چه میکنیم با چیزایی که در محدوده اختیارات او ست چه کنیم

با سر رفتن حوصله خدا که ما سرگرمیش هستیم با مالک بودنش و اختیار تامش بر همه چیز ما چه کنیم؟

.

.

.

ای خدا پاشو خدا پاشو کارت دارم باهات حرف دارم پاشو از خواب بیدار شو ببین ما رو دنیا رو جهان رو ببین این چیزیه که واسه ما ساختی ؟ اره ما خرابش کردیم ما به گند کشیدیمش اما تو دیگه داری بدترش میکنی تو داری هی لجن میریزی رو این باتلاق

اگه قرار من خراب کنم اشتباه کنم گند بزنم تو هم همین کارو بکنی پس فرق من و تو چیه پس این ادعای خدایی بخشندگی مهربونی عادلی هزارو یک عنوان و اسم دیگه چیه
بی خیال بابا... بچسبیم به همین زندگی سگی و مزخرف خودمون که اگه قرار باشه اون دنیای هم باشه به هزار جرم بزرگ و کوچک به هزار نیت بد نکرده و انجام داده به هزار تصمیم گرفته یا تاثیر گذاری که تشخیص بده به نفعش نبوده به خاطرش نبوده باید جواب بدیم و بریم تو جهنمی صد پله بدتر از اینجا
میگن اینجا زنگ تفریحه و اونجا حساب داریم اگه این زنگ تفریحشه وای به حال زنگ بعدی....!!!

۲ نظر:

mehran گفت...

hududan 7 sal pish na bishtar 9 sal pish sarbaz budam.amuzeshi tu semnan. kheili sakht bud.. ba'de az marge oesar dayim duri az khune tu kavire semnan zirdaste ... faghat inke kheili sakht bud. ou8nja ye seri sabrbazaye ghadimi budan ke arshade ma budan. bachehaye shabdolazim ke faghat chan ta mahal ba ma fasele dashtan.hameye inro goftam ke ino begam. ye ruz yekishuno dashtan mibordan bazdashtgaah az dur vasamun dast tekun dado faryad keshid :" in niz bogzarad" " khandido b dezhbana raft samte bazdashtgah. hamin.
kheili chakerim khanum doctore mehrabun

mehran گفت...

" ای خدا پاشو خدا پاشو کارت دارم باهات حرف دارم پاشو از خواب بیدار شو "
اين قسمت نوشته ات شبيه يكي از نوشته هاي قديميه منه. هر چقد گشتم پيداش نكردم. تو اون نوشته خداي منم خواب بود و من ميخواستم بيدارش كنم.
خدا !!! چقد غريبه واسم! كجا گمت كردم؟ داشتمت؟ كجايي پس؟
" همون لحظه ابري رخ ماهو آشفت
به خود گفتم اي واي مبادا دروغ گفت!"