سه‌شنبه، تیر ۰۸، ۱۳۸۹

توقعات زندگی؟ شهری یا روستایی؟

خانومی بود حدودا 28 ساله ,با یه دختر 3 ساله و پسر 5 سالش اومده بود که واسش ازمایشای قبل از بارداری و مراقبتهای لازم رو بنویسم و انجام بدم ,ازش خواستم بره پیش بهورزمون و قبل از اینکه بره گفتم به خانم ح (بهورز) بگه بیاد پیش من, تا بگم چه کار کنه,
خانم ح اومد تو اتاق ,گفتم این خانومه وضع مالیش چطوره؟ گفت خوبه!! گفتم خوب ,حتی اگه خوب هم باشه یه جوری منصرفش کن که دوباره حامله بشه, الان زود, اونم که 2 تا بچه داره و یکیشم که پسر, پس رسالتش رو واسه شوهرش انجام داده, یه کاری کن منصرف شه!
15 دقیقه بعد با هم اومدن تو اتاق و خانومه گفت که برام ازمایشا رو بنویس, من یه نگاه پرسشگر به خانم ح انداختم و اونم شونشو بالا انداخت و گفت قبول نمیکنه ,به مریض میگم اخه واسه چی می خوای بزاری یکی دیگه گیرت بیاد؟میگه مادر شوهرم میگه بچت تنها هست؟؟؟؟!!!
- تو که دو تا بچه داری؟!!!
-میگه پسرت تنها هست!!!
-خوب از کجا معلوم که این یکی پسر شه؟!!!
-حالا معلوم هم نیست که نشه!!!
-ببینم وضعتون خوبه از نظر مالی؟ شوهرت چه کاره هست؟
-اره وضعمون خوبه! شوهرم نابینا هست!!! حقوق بیمه از کار افتادگی میگیریم 300000 تومن!!!
-....
با 300 هزار تومن داشتن یه زندگی رو میچرخوندن ,با 2 تا بچه ,تازه یکی دیگه هم میخواستن و به نظر خودشون وضع خوبی هم داشتن ,حتی از نظر خانم ح هم این وضع خوب بود!!!
شب قبل از این اتفاق از یکی از دوستان که اومده بود پیشم و از بی پولی و خرابی اوضاعش ناله میکرد, پرسیدم چقدر پول توی جیبی از بابات میگیری؟ گفت 300000 تومن!!! و خیلی بخوام رعایت کنم و خرج انچنانی نکنم, ماهی 500 هزار تومن خرجم هست !!! این دوستم توی خونه پدر و مادرش زندگی میکنه,! نه خرج خورد و خوراک داره ,نه اب و برق و گاز و تلفن ,نه پوشاک و دوا و درمون !!!
این زندگی هست یا اون؟؟؟!!!

۴ نظر:

Salman گفت...

سلام، خیلی وقت بود به وبلاگتون سر نزده بودم، قیافه!! (template) تاثیرگذاری انتخاب کردید برا وبلاگتون.

Salman گفت...

و حالا کامنت در مورد این پست:
به نظر این بنده ی حقیر، چون پول جفتشون یکی نیست داره عدالت رعایت میشه! اگه پول جفتشون یکی بود اونوقت باید شک میکرد! خب مسلمه که باید بین یک نفر نابینا که شبانه روز توخونه هست با کسی که از صبح زود تا نصف شب سرکار هست تفاوت سطح زندگی باشه. اگر جفتشون یک سطح زندگی داشتن آیا میشد جامعه رو بسمت پیشرفت و ترقی سوق داد؟ آیا میشد دیگران را تشویق به کار بیشتر (هم کیفی و هم کمی) کرد؟

Salman گفت...

واای من چقد کامنت میدم!!!
یک سوال نسبتا بیربط که اگه دوست داشتید جواب بدید:
چجور به این نتیجه رسیدید که دوتا کلمه بیربط به همدیگه رو به عنوان اسم وبلاگتون بذارید؟ (تذکر: معنی جفتشو میدونم، خون دماغ، سرگیجه)

silence گفت...

hi u good?